Úvodní stránka » Novinky » Francie – pobyt studentek

Centrum odborné přípravy

Kontakt

ŠKOLA

Tauferova střední odborná škola veterinární Kroměříž
Koperníkova 1429

70. výročí UNESCO

Centra vzdělávání

EU - peníze středním školám

Na stromě - kácení a údržba

Časopis ZPŠ

Francie – pobyt studentek

Dobrý den do Kroměříže,

1) popíšeme vám režim dne ve škole:

Ráno budíček kolem 7:00 přijde vychovatelka a rozsvítí v pokoji. Pak máme do 7:30 čas na osobní hygienu a v 7:30 musíme odcházet z pokoje. Ráno si musíme ustlat postele a zvednout židličku. Byli jsme upozorněni na to, že se tu krade tak si musíme zamykat skříňky s všemi věcmi, nemusíme však uklízet, jelikož jim tady uklízí uklízečky. Na snídani máme asi půl hodiny do 8:00. Snídaně je vždy sladká a to: bagetka, máslo, marmelády nebo med, jogurt, nějaké ovoce, cereálie s teplým nebo studeným mlékem a z automatu si můžeme dát horkou čokoládu, kafe nebo čaj a pomerančový džus. V 8:00 začíná výuka, ale my máme hodinu volna, kterou trávíme v studijní třídě. Pak máme hodinu angličtiny s Nelly, kde většinou pracujeme na počítačích, kde posloucháme rozhovory anglicky mluvících lidí a nebo komunikujeme s ostatními studenty. Další 2 hodiny máme praxi s převážně chlapeckou třídou. Jelikož je tady velký areál, je tady hodně práce s úpravou terénu nebo rostlin a křovin. Stříháme stromky a plejeme záhonky nebo vozíme kůru jako dekoraci kolem záhonků a vše, co je potřeba.

Každý den máme oběd ve 12:00. Oběd tvoří: překrm- saláty, paštika; hlavní jídlo- kousek masa povětšinou gumové struktury, kuskus, rýže nebo dušená zelenina; desert- vždy sladký a nejlepší z celého obědu; potom sýry a ovoce- jablka, hrušky, pomeranče a mandarinky. Do 13:00 máme volno a čas trávíme venku na lavičkách (když je hezky) nebo posedáváme po chodbách. V 13:00 máme opět praxi, ale s jinou třídou a doděláváme práci co se nestihla nebo něco nového. V 15:00 máme svačinku – francouzky = récré. Před jídelnou stojí vždy vozík s bagetkama, čokoládou a ovocem. Po svačince se jdeme převléci do šaten se skříňkami a čekají nás 2 hodiny Tv. Když je hezky tak jdeme ven a hrajeme baseball na úrovni :-D a když prší nebo je velká zima tak jsme v tělocvičně, kde buď hrajeme voleyball, badminton nebo jsme v posilovně. 17:15 končí vyučování a my do 18:00 čekáme něž se otevře internát. Čekáme na chodbách školy, kde se povalujeme nebo se pokoušíme alespoň na chvíli připojit na internet. Od 18:00 do 19:00 máme volno na intru, tak odpočíváme. Ale v 19:00 nás opět vyhodí a musíme jít na večeři. Na večeři je zase předkrm- strouhaná mrkev nebo salátová okurka, s „dresingem“ hlavní jídlo je maso, co zbylo od oběda + nějaké nové maso popřípadě ryba a příloha. Samozřejmě nikdy nesmíme zapomenout na sladký desert nebo třeba jogurt. V 20:00 nás zmožené pustí na intr, kde musí být do 21:00 studní klid- tzn. ticho jak v hrobě. Od 21:00 do 22:00 se můžeme sprchovat a ve 22:00 přijde vychovatelka a zhasne a musí se jít spát, což pro nás po náročném dni nikdy není problém!

Jediným dnem, kdy se dostaneme ven z areálu školy je středa. Vyučování končí ve 12:00 a po obědě odcházíme do města. Válíme se v parku na sluníčku nebo jdeme do Carrefouru dokoupit zásoby na zbytek týdne :-) a zpět se vracíme až na večeři. Studenti ve škole se s námi snaží komunikovat, ale většinou angličtinu moc neovládají.

O víkendu v rodinách nabíráme ztracené síly a relaxujeme, komunikujeme s rodinou a kamarády a jezdíme na výlety jako např.: na lyže, k oceánu, do hor nebo nakupovat. Nebo občas trávíme společné večery u her nebo televize.

Tak se tu máme hezky, první měsíc uběhl jako voda. Samozřejmě už se těšíme domů, ale ty zbývající 2 měsíce si ještě pořádně užijem! B-) Čekají nás v dubnu ještě 2 týdny prázdnin a výlet do Paříže nebo Bordeaux ;-)

Všechny moc pozdravujeme!

Vanda a Jarča

2) výlet do Paříže

Čtrnáct dnů prázdnin ve Francii, pro někoho to znamenalo spánek a francouzské speciality, ale pro mě to byl vytoužený výlet do Paříže. Moje náhradní rodina se rozhodla, že navštíví své příbuzné v Paříži a přitom mně, alespoň ve dvou dnech ukáží, všemi opěvované romantické „město nad Sénou“. A tak jsme v sobotu 19.4.2014 po obědě, vyrazili z malého městečka Le Sen na 8 hodinovou cestu do Paříže. Kolem desáté hodiny večer, unaveni z cesty, kterou většina z nás, sice prospala pod tíhou tablet proti nevolnosti, jsme se konečně dostali do městečka St. Martin, které se nachází asi 45 minut cesty od Paříže. Ubytovali jsme se u tety mojí korespondentky, dali si tříchodovou francouzskou večeři a kolem 1 ráno jsme se rozešli do svých postelí.

V neděli jsme regenerovali svá tělíčka, stále ještě ztuhlá ze sedaček auta. Na Velikonoční pondělí byl rodinný oběd o asi dvaceti lidech a snad deseti chodech. Všichni vzrušeně konverzovali, se mnou občas někdo, kdo ovládal, alespoň základy angličtiny, prohodil pár slov. Oběd trval něco málo okolo 4 hodin a já vyčerpaná jídlem usnula. Úterý den „D“ celého týdne, po snídani jsme já, Marine, Mathias a Eloane odjeli do stanice St. Martin, kde jsme nastoupili na vlak do Paříže. Z vlaku jsme vysedli a přestoupili na metro do stanice Notre-Dame. Katedrála Notre-Dame de Paris, se v celé své kráse tyčila nad stanicí metra, stačilo jen přejít most. Chvíli jsme se kochali, zapózovali do objektivu a šli dál až k mostu Pont des Arts, který zatěžkávají stovky zámků zamilovaných párů z celého světa. Přešli jsme most, podívali se na pár dalších památek a šli na oběd do McDonalds, i když nesnáším rychlé občerstvení, byla to jedna z nejlevnějších alternativ. Po obědě, jsme se šli podívat na moderní umění Pompidou a pak směrem k muzeu Louvre s moderními, skleněnými pyramidami. A pak Obelisk a na náměstí Schanzelize, plné drahých obchůdků světových módních návrhářů až k Arc de Triomphe, který dominuje celému náměstí, to už byly asi čtyři hodiny odpoledne, začínalo se ochlazovat, a předpovídaný déšť, se dostavil při cestě k Eiffelově věži neboli Tour de Eiffel. Moc jsem se chtěla podívat na Paříž z výšky, ale řada, táhnoucí se pod celou věží nás od výstupu odradila. Tak jsme v dešti běželi najít stanici metra, abychom stihli vlak zpět do St. Martin

Ve středu ráno jsme seděli u snídaně všichni rozbolavělí a nevyspaní, ale večer nás Paříž čekala opět. Tentokrát až po západu slunce. Do té doby, jsme byli na návštěvě u pár příbuzných. Jakmile slunce zapadlo, vydali jsme se vstříc bazilice Sacré Coeur, v cestě nám však stálo snad tisíc schodů. Tak, když jsme zdolali poslední schody a uvedli plíce zpět do chodu, spatřili jsme Sacré Coeur, který byl osvětlený a v té tmě byl okouzlující! Chvíli jsme se kochali a poté jsme se šli podívat na celou noční Paříž, na ty milióny světélek a Eiffelova věž doslova zářila. Ve 23:00 začala světýlka na Eiffelově věži blikat a my jsme stáli pod věží a dívali se na tu krásu. Pak nás čekala dvouhodinová cesta domů. Ve čtvrtek, jsme se regenerovali a byli na večeři u rodiny. V pátek jsme navštívili Disneyland a v sobotu po obědě se rozloučili a opět se vydali do Le Sen. Byl to úžasný zážitek, opravdu mě omámil šarm Paříže.

Vanda Stratilová 3.C

Informační systém školy

Dny otevřených dveří 8.-9. prosince 2017 a 12.-13. ledna 2018. Těšíme se na Vaši návštěvu.