Partneři školy

Centrum odborné přípravy

Kontakt

ŠKOLA

Tauferova střední odborná škola veterinární Kroměříž
Koperníkova 1429

70. výročí UNESCO

Centra vzdělávání

EU - peníze středním školám

Na stromě - kácení a údržba

Časopis ZPŠ

LdV-2012

Reportáž z projektu Leonardo da Vinci, projekt Mobility

Číslo projektu: CZ/11/LLP-LdV/IVT/134027

Odpoledne 3. 10. 2012 jsme vyrazili směrem do Itálie. Naším prvním cílem byl Řím. Po příjezdu do Říma jsme navštívili Koloseum, Forum Romanum, Španělské schody, památník Vittoria Emanuela II. a nakonec jsme došli do Vatikánu. Bazilika sv. Petra byla na první pohled majestátní. Nakonec přišla fontána „de Trevi“ a pak do autobusu a spát.

Brzy ráno jsme dorazili do hotelu v městečku Sellia Marina a šli dospat noc. Odpoledne jsme šli k moři. Ráno vyrážíme do Catanzara do spřátelené školy Istituto Tecnico Agrario. Prošli jsme si umně upravený park s dětským hřištěm i jejich školu. V průběhu pobytu jsme navštívili další školy, tentokrát v horách. Bylo to gymnázium a zemědělská škola s chovem drůbeže. Dne 7. října je neděle, tudíž pracovní volno a my jedeme do Tropei, na prý nejkrásnější pláž v Evropě. A opravdu dostála své pověsti.

Další dny se střídaly farmy – ovocná, kde vyráběli i víno, olivovou na výrobu panenského olivového oleje, buvolí a farmu s chovem skotu a navštívili jsme i malý útulek pro zatoulaná zvířata. Byli jsme i na rodinné farmě s chovem dojnic a výrobou čerstvých sýrů nebo jatkách. Na těchto farmách nás nejdříve provedli, všechno nám vysvětlili a pak jsme pracovali.Většinou jsme se starali o zvířata,  také jsme přebírali jedlé kaštany, a i když jsme vydatně ujídali, přece jen jsme dostali každý půl kilogramu kaštanů domů. Poslední dny byly v duchu balení, posledních návštěv moře a loučení.

Po cestě domů jsme se na jeden den zatavili také v Benátkách. Pěšky jsme procházeli úzkými uličkami na náměstí San Marco, na kterém stál i kostel sv. Marka, vysoká zvonice Campanela a radnice. Zde jsme šli do Dóžecího paláce a celý včetně vězení si ho prošli. Cestou zpět na parkoviště jsme se svezli lodí. Cesta domů uběhla velice rychle, ale se školou a učením jsme mohli začít až ve čtvrtek.
Za celý pobyt jsme byli téměř každé odpoledne na pláži, šli jsme do plážového baru, několikrát jsme byli nakoupit, navštívili jsme zmrzlinářství se skvělou zmrzlinou, měli jsme i akce přímo na hotelu.

Celý pobyt byl skvěle vyváženou kombinací získávání vědomostí a odpočinku, navíc obojí jsme si skvěle užívali. Já osobně bych se ráda vrátila a myslím, že mnozí by se mnou souhlasili.