Úvodní stránka » Novinky » Výměnný pobyt – NITRA

Centrum odborné přípravy

Kontakt

ŠKOLA

Tauferova střední odborná škola veterinární Kroměříž
Koperníkova 1429

70. výročí UNESCO

Centra vzdělávání

EU - peníze středním školám

Na stromě - kácení a údržba

Časopis ZPŠ

Výměnný pobyt – NITRA

Dnem  10. Června započal náš výměnný pobyt v Nitře. Kolem sedmé ráno jsme se všichni sešli na vlakovém nádraží a nastoupili do vlaku směr Hulín. Ani dlouhá a únavná cesta nám nezměnila dobrou náladu. Jeli jsme přibližně 5 hodin, a když jsme konečně dojeli na nádraží v Nitře, čekal nás tam už školní autobus. Škola a internát v nás vyvolaly smíšené pocity, ale i ty byly zdolány po milém přivítání paní ředitelky. Všichni jsme se těšili z nastávajícího týdne plného dobrodružství a výletů.

Po vydatném obědě jsme se vydali na pěší túru k zdejší katedrále svatého Emerána. Měli jsme zde naučnou prohlídku a nádherný výhled na celou Nitru. Až přicházející bouřka nás vyhnala z tohoto nádherného místa. Jako večerní program jsme si vybrali spánek a sbírání sil na následující den.

V úterý jsme se po snídani sešli ve sborovně, kde nám učitelka a zdejší studentky blíže představily školu formou prezentace a poté procházce po areálu. Po prohlédnutí všech hospodářských zvířat, jsme došli ke kotcům, kde bývají psi zdejších studentů.  Dozvěděli jsme se, že studenti mají možnost mít malé plemena psů na internátě nebo ve vyučovacích hodinách. Což se nám velmi líbilo. Po prohlídce jsme skončili u zdejších třešňových stromů. Poté jsme se přemístili před školu, kde následovala ukázka výcviku policejních psů. Ukázka byla velmi zajímavá a od hlavního psovoda jsme se dozvěděli informace o výběru, výcviku a životu těchto psů. Po obědě jsme autobusem dojeli do nedaleké polnohospodářské univerzity. Zde mají vivária, v kterých jsme mohli vidět spoustu druhů hadů, ještěrů a dokonce i želvy.  Z univerzity naše cesta pokračovala do Polnohospodářského muzea, kde jsme mohli vidět postupný vývoj letectví, hospodářských strojů, řemesel i lidí. Nejvíce nás zde zaujal vývoj škol, kde jsme se posadili do lavic, před sebou jsme měli tabuli s nápisem Čest práci a mohli jsme se přenést do nedávných dob. Anebo léčení nemoci způsobem vytvoření díry do lebky. Z muzea jsme se pěšky dostali do jezdeckého střediska a z něj městskou dopravou zpátky na internát. V sedm hodin večer se konal velký zápas basketballu Česko proti Slovensku. Přesto, že jsme nevyhráli, získali jsme tím nejen fidorkové medaile, ale také nové kamarády.

Ve středu jsme jeli do Arboréta v Tesárských  Mlýňanoch. Jednalo se o veliký park s různými druhy stromů, keřů a květin podle určené oblasti Země.  Zde jsme měli soutěž na spočítání určitých věcí, takže jsme si Arborétum prošli celé. Poté jsme jeli do zubří obory v Lovciach. Tam jsme poslouchali přednášku o historii a chovu těchto nádherných majestátních zvířat a měli jsme možnost se dostat do jejich úplné blízkosti a pozorovat jejich krmení. Když jsme si je všechny pořádně nafotili, mohli jsme pokračovat dál v cestě do Topoľčianek, kde jsme navštívili zámek. Večer na internátě jsme povečeřeli a přidali se ke slovenským kamarádům při venčení pejsků. Tím jsme se více dozvěděli o škole, ale z pohledů studentů. A pak jsme si s nimi šli do tělocvičny zahrát volejbal.

Náš poslední den a to čtvrtek, jsme jeli na jelení farmu do Vištuku. Tuto farmu založil absolvent veterinární školy v Nitře, takže jsme měli informace doslova z první ruky. K jelenům jsme se dostali do takové blízkosti, že jsme měli možnost si je i pohladit. Ukázal nám inseminační boxy, laboratoře i vyšetření zdravé dávky spermií. Hned vedle farmy se nacházely vinohrady s legendárním kamenným okem, kde jsme si udělali společné fotky. Cesta zpět na internát byla tak únavná, že jsme všichni usnuli. Po příjezdu jsme snědli oběd a šli ven, kde nás čekala přednáška a ukázka psů při canisterapii. Po ukončení přednášky jsme měli přibližně 3 hodiny volný program. Rozdělili jsme se tedy na dvě skupinky. Jedna se vydala k zdejší rozhledně a druhá do nákupního centra Mlýny. V šest hodin začal Country bál. Studenti si pro nás připravili různé zábavné soutěže například běh se svázanýma nohama nebo přehazování vodních balónků. Po soutěžích jsme si opekli špekáčky při tónech vycházejících z kytar. Seděli jsme tam v kroužku a povídali si a zpívali a začali jsme si uvědomovat, že náš výlet je u konce. A třešničkou na dortu už tak skvělého týdne nám byla připravena diskotéka ve velkém sále. Nejdříve nám zahrála školní kapela a poté přišel DJ a my si s našimi kamarády pořádně prošoupali botky. Diskotéka trvala přibližně do půl 11 a my se poté rozloučili jak s ředitelkou, tak se studenty. Bylo nám z toho smutno, ale na druhou stranu jsme se těšili na naši veterinární školu, co máme v Kroměříži.

Tento výměnný pobyt nám dal nejen spoustu informací, vědomostí, ale hlavně zážitků a skvělých kamarádů.

„S priateľom po boku nie je žiadna cesta príliš dlhá.“